4 kroki do pięknego uśmiechu!

dodano: 24.02.2018

1. Regularne wizyty u stomatologa

Zazwyczaj do stomatologa udajemy się dopiero wtedy, kiedy czujemy ból zęba – jest to sytuacja, kiedy stan chorobowy jest poważny, a leczenie konieczne. Aby zapobiec takim sytuacjom, pamiętajmy, żeby do gabinetu stomatologicznego przychodzić raz na pół roku lub co rok. Taka wizyta pozwoli nie tylko skontrolować stan naszych zębów, ale także da możliwość porozmawiania ze specjalistą o nowoczesnych metodach pielęgnacji i leczenia. Wcześnie wykryte zmiany w obrębie szkliwa leczy się szybko i bezboleśnie.

2. Szczotkowanie i nitkowanie zębów

Szczotkowanie zębów powinno być naszym nawykiem – powinniśmy myć je po każdym posiłku. Dzięki temu nie tylko oczyszczamy szkliwo z osadu nazębnego, ale i usuwamy z jamy ustnej resztki pokarmów. Zaniedbywanie higieny jamy ustnej w szybkim czasie sprawi, że na zębach pojawi się płytka nazębna, która z czasem przekształci się w kamień nazębny. Olbrzymim problemem jest również próchnica: regularne szczotkowanie zębów pozwala na ochronę szkliwa i zmniejszenie ryzyka zachorowania. Aby jeszcze skuteczniej dbać o zdrowie naszych zębów, stomatolodzy zalecają stosowanie nici dentystycznych oraz płynów do płukania ust. Dzięki nim możliwe jest dokładniejsze czyszczenie przestrzeni międzyzębowych oraz odświeżenie oddechu.

3. Odpowiednia dieta!

Dieta jest niezwykle ważnym elementem stanu naszych zębów. Istotne jest eliminowanie produktów zawierających wiele cukru – to pożywka dla bakterii i najkrótsza droga do pojawienia się próchnicy. Warto codziennie spożywać produkty bogate w wapno i fluor – składniki te są budulcem szkliwa. Pamiętajmy o tym, że na kolor naszych zębów ma wpływ to, co jemy. Przebarwienia na zębach to zazwyczaj efekt nadmiernego spożywania czarnej herbaty, kawy oraz czerwonego wina.

4. Uzupełnianie ubytków w łukach zębowych

Aby móc cieszyć się pięknym uśmiechem, koniecznie zadbajmy o uzupełnienie luk zębowych. Wiele osób bagatelizuje ten problem (np. kiedy ubytek znajduje się głębiej w jamie ustnej) – trzeba jednak pamiętać o tym, że brak nawet jednego zęba wpływa na sposób gryzienia czy mówienia. Kiedy brak więcej niż jednego zęba może się zmienić także nasza mimika. Obecnie najczęściej stosowanym rozwiązaniem są implanty zębów. Doskonale imitują one naturalny ząb, są dopasowane na indywidualne zamówienie.