Dentofobia – jak sobie z nią radzić?

dodano: 22.02.2018

Czym przejawia się dentofobia?

Oto symptomy sygnalizujące silny lęk przed wizytą w stomatologa:

• szybkie bicie serca,
  • podniesiony poziom adrenaliny,
  • pocące się ręce,
  • napięcie mięśni,
  • duszności,
  • silne zmęczenie,
  • zaczerwienienie,
  • znacznie zwiększone wydzielanie soków żołądkowych,
  • parcie na pęcherz moczowy,
  • silny stres.

Skąd się bierze dentofobia?

Lęk przed dentystą odczuwa wiele osób, mimo że na przestrzeni lat nowoczesna technologia zmieniła wizytę u dentysty o 180 stopni. Głównym powodem występowania dentofobii jest silny strach przed bólem, wstyd przed obecnym stanem swojej jamy ustnej, dotyk dentysty, a nawet zapach gabinetu stomatologicznego.

Lęk jest często efektem nadmiernego wyobrażenia o bólu, który towarzyszy zabiegowi. Ludzie zakładają, że zabieg będzie bolesny ponieważ kiedyś takiego doświadczyli. Osoby starsze w pewnym sensie mają dobre uzasadnienie dentofobii, wszystko przez to że dawniej w szkołach istniały nieprzyjazne placówki dentystyczne, w których zabiegi były przeprowadzane mało profesjonalnie.

Dentofobia u dzieci jest zazwyczaj efektem przejęcia strachu od rodziców. Opiekunowie muszą zdać sobie sprawę, że małe dziecko musi zostać odpowiednio przygotowane do pierwszej wizyty, a opowieści o bólu na pewno nie nastawiają go pozytywnie. Rodzice nie powinni także pocieszać dziecka przed wizytą u stomatologia, bo to dla niego sygnał, że stanie się coś nieprzyjemnego.

Dental4You zaprasza na wizytę

W naszym gabinecie podchodzimy indywidualnie do każdego pacjenta, nie pozwalamy aby czuł się nieswojo, a dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii ból często jest eliminowany praktycznie w całości.

W gabinecie stosujemy komputerowe znieczulenie The Wand. Jeżeli odczuwasz duży strach przed wizytą w gabinecie, poinformuj nas o tym, a na pewno postaramy się aby wizyta była jak najbardziej przyjazna.