Strach przed dentystą

dodano: 19.02.2018

Brytyjska Fundacja Zdrowia przeprowadziła ankietę, zapytano ponad 2000 osób o swoje fobie i okazało się, że dentysta jest dla nich straszniejszy niż 10 najczęściej zgłaszanych fobii. Jedna trzecia (33%) badanych oznajmiła, że rutynowa wizyta była straszniejsza niż inne fobie, wśród których można wymienić pająki czy też wszelkiego typu choroby.

Na pytanie, co wpływa na ich strach przed dentystą najwięcej osób tj. 31% odpowiedziało, że igły i zastrzyki, z kolei 25% odpowiedziało, że to przez ból boją się gabinetów dentystycznych.

Dobrą wiadomością dla pacjentów, którzy boją się stomatologa, jest to, że coraz więcej dentystów rozumie obawy swoich pacjentów, zabiegi są wykonywane profesjonalnie, sprawnie, jednocześnie łagodnie i w najnowszej technologii, co znacznie niweluje lub zupełnie redukuje ból. Wszystko po to, by ludzie zaczęli bardziej dbać o swoje zęby i aby  profilaktycznie sprawdzali ich stan – co może znacznie zmniejszyć ryzyko poważniejszych ubytków.

Także, jeżeli nie widziałeś dentysty od dłuższego czasu ze strachu i niepokoju, wiedz że w dzisiejszych czasach leczenie dentystyczne jest bardziej znośne. Większość ludzi którzy boją się dentysty mają przykre doświadczenia z dzieciństwa, głównie chodzi o zapachy i odgłosy wierteł podczas zabiegu. W rzeczywistości gabinety stomatologiczne są przyjazne, pięknie zaaranżowane, poczekalnie są wygodne, a dopełnieniem jest uprzejmy i profesjonalny personel.

Nie pozostaje nam nic innego, jak zaprosić Państwa na wizytę!