Ból zęba na wczasach – jak sobie poradzić?

dodano: 24.02.2018

Przede wszystkim prewencja

Wprawdzie niewielu z nas z własnej woli planuje wizyty u stomatologa, jednak jeśli podczas codziennego szczotkowania widzimy, że na jednym z zębów pojawiła się podejrzana plamka – nie zwlekajmy! Z pewnością bez trudu znajdziemy stomatologa, który przed naszym urlopem przyjrzy się zmianie i rozwieje wątpliwości związane z potencjalnym leczeniem. Taka wizyta sprawi, że urlop upłynie wyłącznie pod znakiem odpoczynku.

Miej przy sobie leki przeciwbólowe

Jeśli podczas podróży zacząłeś odczuwać dolegliwości bólowe pochodzące z zęba, warto zacząć działać szybko. Najprostszą metodą jest zażycie tabletki przeciwbólowej. Zaczyna ona działać po ok. 20-30 minutach, jednak musimy pamiętać, że jest to jedynie działanie doraźne, które nie zlikwiduje przyczyny bólu. Jeśli mamy taką możliwość, to jak najszybciej zapiszmy się na wizytę stomatologiczną!

Doraźne środki przeciwbólowe

Podczas zagranicznego urlopu Polacy niechętnie korzystają z wizyt stomatologicznych, nawet wtedy, kiedy to konieczne – wynika to przede wszystkim z cen zagranicznej służby zdrowia. Jeśli do powrotu do domu pozostało nam 1-2 dni, zastosujmy metody naturalne, który w skuteczny sposób przyniosą ukojenie. W przypadku bólu zęba warto żuć goździki – ta popularna przyprawa posiada wiele silnych olejków eterycznych, działających ściągająco i antyseptycznie. Olejek pozwoli także na zmniejszenie dolegliwości bólowych i odświeżenie oddechu. Drugim sprawdzonym sposobem na zmniejszenie bólu i przy okazji obrzęku spowodowanego bólem zęba jest stosowanie chłodnych okładów. Może być to torebka z lodem lub też zwykła mrożonka. Aby nie wzmagać bólu, do czasu konsultacji z lekarzem unikajmy potraw twardych, mogących dodatkowo podrażnić zęby i dziąsła, również produktów bardzo słodkich.

Jeśli w ustach pojawiła się afta, najlepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie płukanek z szałwii. Napary takie pozwalają na zmniejszenie dolegliwości bólowych i obrzęku. Szałwię znajdziemy w każdej aptece.