Jak radzić sobie z bólem zęba na wakacjach?

dodano: 23.02.2018

Naturalne metody walki z bólem

Ból zęba sygnalizuje nam, że najprawdopodobniej doszło do rozprzestrzenienia się próchnicy lub też stanu zapalnego. W tej sytuacji konieczna jest wizyta u stomatologa. Co jednak zrobić jeśli znajduje się w obcym kraju lub też odpoczywamy w leśnej głuszy, a najbliższa wizyta stomatologiczna może czekać nas najprędzej następnego dnia?

Z pewnością dobrym wyjściem będzie sięgnięcie po naturalne metody, zanim sięgniemy do apteczki po leki przeciwbólowe. Dawniej na problemy z bolącymi zębami zalecano żucie goździków. Są to nierozkwitłe pąki drzewa goździkowego – w swoim składzie posiadają wiele olejków eterycznych, które skutecznie zmniejszą ból zęba i pomogą odświeżyć oddech. Drugim wartym zainteresowania środkiem jest mięta – ona również działa przeciwzapalnie i zmniejsza dolegliwości bólowe.

W przypadku opuchlizny (może być ona wynikiem stanu zapalnego) warto delikatnie przykładać do twarzy woreczki z lodem lub też mrożonki. Niska temperatura spowoduje obkurczenie naczyń krwionośnych, a dodatkowo sprawi, że bolące miejsce zostanie nieco znieczulone.

Kiedy boli dziąsło

Ból dziąseł może być spowodowany występowaniem stanów zapalnych lub zmian ropnych. W tym przypadku sprawdzą się przede wszystkim wymienione wyżej chłodne kłady, ale i ziołowe płukanki do ust. Najczęściej stosowanym środkiem są szałwia i rumianek. Napar z tych ziół stosuje się wtedy kilka razy dziennie w formie ostudzonej. Płukanie jamy ustnej pozwoli na zmniejszenie dyskomfortu spowodowanego bólem, złagodzi podrażnienie oraz wspomoże szybsze gojenie się i wchłanianie ran.

W przypadku silnego bólu możliwe jest również zażycie tabletek przeciwbólowych – znajdziemy je w aptekach, ale również w sklepach wielobranżowych czy na stacjach benzynowych. Wszystkie wymienione sposoby pozwolą na zmniejszenie bólu, jednak nie wyleczą przyczyny dyskomfortu. Aby zdiagnozować i skutecznie leczyć zmiany konieczna jest wizyta u stomatologa.