W poszukiwaniu metod na idealne zęby

dodano: 18.04.2018

Dbaj o regularne czyszczenie i higienę

Podstawą zdrowia naszych zębów jest bez wątpienia regularna higiena. Szczotkowanie zębów pastą do zębów z fluorem to absolutne minimum, jeśli pragniemy zachować zdrowie zębów i dziąseł. Szczotkowanie zębów po każdym posiłku lub przynajmniej 2-3 razy dziennie pozwala na usunięcie resztek pokarmów z jamy ustnej, jak również na usunięcie osadu nazębnego Zaniedbanie szczotkowania będzie skutkować powstawaniem kamienia nazębnego oraz zwiększonym ryzykiem powstawania próchnicy!
Aby uzupełnić codzienną pielęgnację koniecznie sięgnijmy po nici dentystyczne oraz płyny do płukania ust. Ich zadaniem jest lepsze oczyszczenie jamy ustnej z osadów i drobnoustrojów i zahamowanie powstawania osadu.

Odwiedzaj swojego stomatologa przynajmniej raz w roku!

Regularne wizyty stomatologiczne są kluczem do pięknego uśmiechu. Przynajmniej raz w roku powinniśmy skontrolować stan naszego uzębienia i sprawdzić, czy nie pojawiły się jakiekolwiek oznaki próchnicy. Dzięki takim wizytom możemy zaplanować szybkie i bezbolesne leczenie, jak również uzupełnić wiedzę z zakresu higieny i dbania o jamę ustną.

Brak zęba to już nie problem

Do niedawna ubytki w jamie ustnej stanowiły powód do wstydu. Przyczynami utraty zęba były najczęściej choroby, nieszczęśliwe wypadki czy też przewlekłe leczenie. Dzisiaj mamy wiele metod na to, aby uzupełnić takie luki – jedną z nich są implanty zębów. Dzięki nowoczesnej technologii możliwe jest odbudowanie ubytku w kości, wszczepienie biozgodnego implantu oraz osadzenie na nim korony do złudzenia imitującej naturalny ząb. Korony implantów tworzone są na indywidualne zamówienie, dopasowane są do naturalnego koloru innych zębów.

Jeśli w wyniku wypadku złamaliśmy ząb również nie musimy martwić się o estetykę naszego uśmiechu. W takich sytuacjach lekarze zalecają stosowanie licówek porcelanowych, które przyklejane są na stałe do naturalnego zęba. Licówki nie tylko poprawiają wygląd łuku zębowego, ale również wzmacniają konstrukcję ukruszonego czy złamanego zęba.