Zabiegi niezbędne przed wybielaniem zębów

dodano: 20.09.2018

Wybielanie zębów staje się coraz popularniejszym zabiegiem – korzystają z niego już nie tylko gwiazdy srebrnego ekranu i estrady, ale również osoby pragnące po prostu móc cieszyć się śnieżnobiałym uśmiechem. Wśród wielu metod najpewniejszą jest wybielanie u stomatologa. Warto jednak wiedzieć, że przed samym zabiegiem wybielania konieczne jest wykonanie przeglądu zębów i innych procedur pielęgnacyjnych. Dlaczego?

Przegląd stanu uzębienia jest istotny!

Przed wyznaczeniem konkretnego terminu wybielania u stomatologa konieczne jest wykonanie przeglądu zębów. Przede wszystkim chodzi o wykrycie wszelkich zmian próchniczych. Powodem takiego działania jest fakt, że substancje wykorzystywane do wybielania mogą podrażnić zmienione chorobowo tkanki, zwiększyć wrażliwość zęba. Podczas wizyty lekarz oceni również stan jamy ustnej i sprawdzi, czy istnieją przeciwwskazania do wykonania zabiegu. Najczęściej wymieniane przeciwwskazania to: choroby dziąseł, odsłonięte korzenie zębów, stany zapalne, afty, nadżerka, owrzodzenia. Zabiegi wybielania nie są również przeprowadzane w okresie ciąży czy karmienia piersią.

Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu wybielania jest silna nadwrażliwość zębów. Substancje wybielające mogłyby pogłębić stan nadwrażliwości, przez co z przyczyn oczywistych zabieg ten nie jest w takich przypadkach zalecany. Wybielanie zębów nie może stać się przyczyną dyskomfortu pacjenta.

Skaling niezbędny przed wybielaniem

Jeśli nie ma żadnych przeciwwskazań do wykonania zabiegu wybielania lekarz wykona skaling. Proces ten jest całkowicie bezbolesny i zalecany wszystkim pacjentom gabinetów stomatologicznych. W przypadku planowania wybielania pozwoli on pozbyć się wszelkich osadów i przebarwień na powierzchni zęba. Zaniechanie wykonania skalingu może skutkować nierównomiernym wybieleniem i powstaniem nieestetycznych plam.

Wybielanie zębów – czy jest bolesne?

Zdecydowanie nie. Na podstawie oględzin jamy ustnej i rozmowy z pacjentem specjalista wybierze odpowiednią metodę wybielania. Proces wybielania nie jest bolesny, nie powoduje dyskomfortu. Stomatolog zadba o wysoki poziom bezpieczeństwa oraz komfort pacjenta.

Co po wybielaniu?

Po zabiegu wybielania musimy przestrzegać kilku zasad – dotyczą one przede wszystkim czyszczenia zębów oraz spożywania konkretnych produktów. O samej higienizacji i zaleceniach opowie lekarz po zabiegu.