Co wpływa na zły stan naszych zębów?

dodano: 22.02.2018

Przebarwienia

Przebarwienia są jednym z częstszych problemów Polaków odwiedzających gabinety dentystyczne. Ich przyczyna leży przede wszystkim w nadmiernych ilościach spożywanej kawy, herbaty, wina, ale również soków z silnie barwiących warzyw, np. buraków. Przebarwienia mogą być również skutkiem stosowania konkretnych leków.

Przebarwienia to także ogromny problem palaczy – ten efekt nie powinien jednak dziwić. Nałogowe palenie tytoniu powoduje żółty, trudny do usunięcia nalot. Wieloletnie palenie tytoniu sprawia, że nalot może ciemnieć. Pojawia się również w przypadku palenia modnych obecnie e-papierosów jednak udowodniono, iż gromadzi się on znacznie wolniej. Poza ograniczeniem czynników barwiących, metodą na walkę z przebarwieniami może być wizyta stomatologia estetyczna. Przy pomocy żelów, past oraz specjalistycznych urządzeń możliwe jest usunięcie przebarwień.

Próchnica

Próchnica jest problemem społecznym, dotykającym coraz młodsze osoby. Jej pojawianie się jest wynikiem dwóch nagannych zaniedbań. Pierwsze to oczywiście nieodpowiednia higiena jamy ustnej. Polacy przyznają, iż myją zęby rzadziej niż raz dziennie. To pierwszy powód powstawania próchnicy. Drugim jest spożywanie produktów bogatych w cukry proste, które sprzyjają namnażaniu się bakterii w jamie ustnej. Cukry te znajdziemy najczęściej w słodyczach, ale też napojach gazowanych. Stanowi on wyśmienitą pożywkę dla bakterii, a skutkiem ich działania jest właśnie próchnica. Metodą walki z nią jest oczywiście odpowiednia profilaktyka oraz większa uwaga poświęcana temu, co ląduje na naszych talerzach.

Kamień nazębny

Kamień nazębny jest wynikiem nieprecyzyjnego szczotkowania zębów, a jego nagromadzanie może być indywidualne. Metodą na kamień nazębny jest jego usuwanie. Jest to zabieg bezbolesny, który pozwoli cieszyć się zdrowymi zębami.

Odsłonięte szyjki zębowe

Osłonięte szyjki zębowe kojarzą się z przeszywającym bólem podczas jedzenia gorących lub zimnych produktów spożywczych. Przyczyną są odsłonięte szyjki zębowe, wrażliwe na zmiany temperatur. Powodem takiego stanu rzeczy jest najczęściej nieprawidłowe szczotkowanie, aby zapobiec tej sytuacji warto szczotkować zęby kulistymi ruchami.