Codzienne nawyki, które negatywnie wpływają na nasze zęby

dodano: 08.05.2018

Zbyt duże ilości słodkich produktów spożywczych

O tym, jak zdradliwy może okazać się cukier, wiemy wszyscy. Nadmierne spożywanie tego produktu i jednoczesne zaniechanie higieny jamy ustnej sprawia, że cukier staje się doskonałą pożywką dla bakterii. W wyniku ich przemiany materii powstają kwasy, które stopniowo rozpuszczają szkliwo – tak właśnie powstaje próchnica. Ograniczenie cukru w naszej diecie wpłynie pozytywnie nie tylko na nasze zęby – dzięki temu uda nam się także zachować szczupłą sylwetkę. Nieleczona próchnica rozprzestrzenia się po innych zębach, może powodować ich wypadanie. Jedynym rozwiązaniem stają się wtedy implanty zębów.

Zgrzytanie zębami

Odruch, na który często nie mam wpływu, a którego podłoże leży w naszej psychice. Zgrzytanie zębami obserwowane jest przede wszystkim podczas snu i traktowane jest jako objaw nadmiernego napięcia nerwowego. Wieloletnie zgrzytanie zębami może prowadzić do stopniowego ścierania szkliwa, kolejno zaś wewnętrznych warstw zębów, odsłaniania zębiny. Metodą na ograniczenie zniszczeń jest stosowanie specjalnych szyn relaksacyjnych w ciągu nocy.

Piercing w ustach

Moda na piercing nie ustaje – kolczyk w ustach jest jedną z najpopularniejszych odmian piercingu. Osoby posiadające kolczyk w języku często zaczynają odbijać kolczyk o powierzchnię zębów, co czasem staje się po prostu tikiem nerwowym. Kolczyki dedykowane do ust tworzone są z twardej stali chirurgicznej, która może szybko doprowadzić do powstawania mikropęknięć na powierzchni szkliwa, które z czasem wpłyną na całą strukturę zęba.

Obgryzanie paznokci

Obgryzanie paznokci jest nie tylko nieestetyczne, ale również groźne dla naszych zębów. Zazwyczaj odruch ten powodowany jest nadmiernym napięciem nerwowym. Podczas obgryzania do naszej jamy ustnej przedostają się liczne zarazki i bakterie, które mogą wpływać na pH jamy ustnej lub też wywoływać infekcje!