Domowe sposoby walki z bólem zęba

dodano: 23.02.2018

Ból zęba zna praktycznie każdy z nas – początkowo ignorujemy niewielkie ćmienie sądząc, że minie samoistne. Niestety, najczęściej ból przybiera na sile i sprawia, że z czasem nie jesteśmy w stanie skupić się na prostych czynnościach a gryzienie pokarmów jest niemożliwe. Ból może być tępy, może również nieprzyjemnie pulsować. Ból nie pojawia się bez przyczyny – jest to dla nas sygnał alarmowy, że dalsze zmiany mogą doprowadzić do zapalenia zatok czy nawet serca! Jak radzić sobie z bólem?

Jak uśmierzyć ból?

W pierwszej kolejności powinniśmy umówić się na wizytę stomatologiczną – tylko lekarz jest w stanie określić, co jest przyczyną bólu. Podczas konsultacji lekarskiej dowiemy się także jakie opcje leczenia będą najlepsze. Jeśli jednak przyjdzie poczekać nam na wizytę, np. do następnego dnia, warto zadbać o to, aby zmniejszyć swój dyskomfort. Jak?

Najpopularniejszą metodą do uśmierzania niewielkich stanów bólowych jest zażywanie tabletek z dodatkiem paracetamolu. Lek ten jest dostępny bez recepty, warto jednak być ostrożnym, gdyż wiele osób jest na niego uczulonych. Dodatkowo jeśli ból nie ustępuje nie powinniśmy łykać większej ilości pigułek – to z pewnością nie wpłynie pozytywnie na nasze zdrowie.

Wielokrotnie wraz z bólem zęba czy stanami zapalnymi pojawia się nieprzyjemna opuchlizna. Walka z tym objawem jest prosta – wystarczy wykorzystać woreczek z lodem lub też zamrożone warzywa w paczce i delikatnie przykładać opakowania do twarzy, w miejscu występowania opuchlizny. Róbmy to jednak z wyczuciem!

Pomocny może okazać się również delikatny masaż okolic bolącego zęba – masaż wykonujemy kolistymi ruchami

Zioła – warto mieć je w domowej apteczce!

Pomocne w walce z bólem okażą się również zioła. Ból dziąseł spowodowany aftami czy stanami zapalnymi możemy subtelnie zwalczać poprzez stosowanie płukanki z naparu szałwii, mięty lub rumianku. Rośliny te działają antyseptycznie, ściągająco, bakteriobójczo – z pewnością pomogą zwalczyć ból i zmniejszyć dyskomfort.

Ciekawym sposobem na uśmierzanie bólu jest także żucie goździków – ta popularna przyprawa posiada silne olejki eteryczne i działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo. W przypadku silnego bólu olejkiem goździkowym możemy nasączyć wacik i przykładać go w bolące miejsce. Podobnie zadziała olejek kamforowy i jodłowy.