Jak poradzić sobie z pojedynczą luką?

dodano: 18.12.2019

Wstydzisz się uśmiechać? Może odczuwasz ból przy spożywaniu pokarmów? A może po prostu wszystkie codzienne czynności sprawiają Ci liczne kłopoty? Z takimi problemami możesz borykać się w sytuacji braku pojedynczego zęba. Być może właśnie poszukujesz rozwiązań, które pozwolą Ci ponownie cieszyć się pięknym i zdrowym uśmiechem. Współczesna stomatologia dostarcza rozwiązania sprawiające, że Twoje życie może całkowicie się odmienić!

Przyczyny powstania luki

Część Pacjentów cierpi z powodu dentofobii, czyli panicznego strachu przed wizytą w gabinecie stomatologicznym. Z tego powodu bagatelizują objawy negatywnych zmian w jamie ustnej. To z kolei może prowadzić do poważnego rozwoju chorób uzębienia, np. próchnicy czy paradontozy, które powodują w konsekwencji wypadnięcie zęba. Czasem również zmiany chorobowe są na tyle duże, że niemożliwe jest uratowanie uzębienia i konieczne jest jego usunięcie. Jednak przyczyna powstanie luki może leżeć również gdzieś indziej. I tak za wypadnięcie zęba może odpowiadać wypadek lub uraz, które sprawiają, że estetyka oraz funkcjonalność uśmiechu zostaje znacząco pogorszona.

Skutki pojawienia się braku zębowego

Luka w uzębieniu może pojawić się w każdym wieku, negatywnie wpływając na codzienne funkcjonowanie. Najbardziej widocznym skutkiem jest znaczne pogorszenie estetyki uśmiechu przez wystąpienie braku zębowego. Bardzo często w takich przypadkach utracona zostaje pewność siebie i pojawia się lęk przed wystąpieniami publicznymi. Ma to znaczący wpływ na jakość życia, a tym samy na przyjemność, jaką można z niego czerpać. Dlatego warto zastosować skuteczne metody leczenia, które rozwiąże te problemy. Brak w uzębieniu sprawiają bardzo często problemy związane ze spożywaniem pokarmów. W takich wypadkach odczuwany może być ból, co prowadzi do rezygnacji z jedzenia niektórych produktów, które mogą zawierać w sobie istotne dla organizmu składniki odżywcze, przez co pogorszeniu ulega ogólny stan zdrowia. Pojawienie się luki w uzębieniu bardzo często prowadzi również do wystąpienia wad wymowy. Dzieje się tak, ponieważ podczas wypowiadania niektórych głosek konieczne jest, aby język znalazł podparcie w postaci zębów. Dlatego do nierzadkich przypadków należy pojawienie się wad wymowy w sytuacji, kiedy Pacjent boryka się z lukami w uzębieniu. To z kolei sprawia, że mogą pojawić się obawy przed spotkaniami towarzyskimi, a także przed publicznymi wystąpieniami. Jest to niezwykle poważna konsekwencja dla osób, których praca polega na kontakcie z drugim człowiekiem. Wszystkie te powody sprawiają, że koniecznością staje się zlikwidowanie pojedynczej luki.

Jak możemy poprawić jakość Twojego życia?

W przypadku pojawienia się pojedynczej luki stosuje się zazwyczaj jedno z dwóch rozwiązań. Pierwszym z nich jest zastosowanie korony protetycznej. W tym wypadku na początku konieczne jest przeprowadzenie leczenia implantologicznego, o którym możesz przeczytać w zakładce o implantach. Zabieg ten polega na wszczepieniu tytanowego elementu, czyli właśnie implantu, w miejsce utraconego korzenia. Śruba ta staje się podstawą, na której możliwe jest zamocowanie korony protetycznej. W ten sposób rekonstruowana jest estetyka i funkcjonalność zęba. Warto również dodać, że korona może być również mocowana na pozostałej części zęba. W takim wypadku konieczne jest jego oszlifowanie, co sprawia, że możliwym staje się stabilne przymocowanie odbudowy protetycznej.   Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie mostu protetycznego. Istnieją dwa sposoby jego przytwierdzenia. W pierwszy wypadku konieczne jest posiadanie dwóch zdrowych zębów, które sąsiadują z luką. Jeżeli warunek ten jest spełniony, lekarz może oszlifować uzębienie, co umożliwia przytwierdzenie mostu protetycznego. W drugim sposobie założenie mostu jest poprzedzone leczeniem implantologicznym. Wtedy konieczne jest wszczepienie dwóch implantów, które umożliwiają stabilne przytwierdzenie odbudowy protetycznej. Po przeprowadzonym leczeniu możesz wyjść z naszej kliniki z szerokim uśmiechem!

Dlaczego warto usunąć pojedynczą lukę?

Usunięcie braku zębowego jest niezwykle ważne. Przede wszystkim zastosowanie całościowego leczenia sprawia, że estetyka uśmiechu ulega znaczącej poprawie. W ten sposób zyskujesz pewność siebie i radość z życia! Bez problemu będziesz mógł się szeroko uśmiechać. Jednak to nie wszystko! Rekonstrukcja uzębienia sprawia, że wyeliminowane zostają wady wymowy, co tym samym poprawia Twój komfort życia. Ponadto odbudowa utraconego zęba sprawia, że przywracana jest pełna funkcjonalność w jamie ustnej. W ten sposób możesz w końcu spożywać wszystkie pokarmy i cieszyć się z życia!

Co możesz teraz zrobić?

Nigdy nie lekceważ pojawienia się pojedynczego braku zębowego. Jak się bowiem okazuje, luka w uzębieniu może powodować znaczne pogorszenie jakości życia. Dlatego w sytuacji, kiedy Twój ząb wypadnie, nie zastanawiaj się zbyt długo i udaj się do profesjonalnego gabinetu stomatologicznego. Aby umówić się na wizytę, wypełnij formularz albo zadzwoń pod numer 12 222 50 10 lub 609 777 166.