Kobiece sprawy a uzębienie

dodano: 14.09.2020

Zmiany hormonalne nieraz sieją prawdziwy zamęt w ludzkim organizmie. Szczególnie narażone na nie są nasze Pacjentki, czy to ze względu na miesiączkowanie, ciążę, czy przyjmowane środki farmakologiczne oraz uwarunkowania genetyczne. A czy odbijają się w jakiś sposób na ich uzębieniu? Oczywiście. W dalszej części nieco bardziej przybliżymy sobie kwestię wpływu tzw. „kobiecych spraw” na stan zębów.

Silniejszy ból zębów w trakcie miesiączki

Chociaż ciężko byłoby wpaść na powiązanie bólu zębów z nieodłącznym dla kobiet „okresem”, jest to niepodważalny fakt. W trakcie i kilka dni przed miesiączką ilość estrogenów we krwi jest zdecydowanie niższa, niż poza tym czasem. To zaś rzutuje na zmniejszenie produkcji ilości endorfin, których jednym z zadań jest tłumienie bólu. Jeśli więc odczuwacie bóle zębów podczas tych trudnych dni, nie rezygnujcie z wizyty u stomatologa. Szybko reagując na problemy pojawiające się w naszej jamie ustnej, znacząco ułatwimy lub nawet unikniemy leczenia w przyszłości.

Tabletki antykoncepcyjne wspomagają rozwój grzybicy?

Wydawać się to może nieprawdopodobnym, jednak to z wszech miar prawda. Przyjmowane doustnie środki antykoncepcyjne bardzo korzystnie wpływają na rozwój bakterii i drożdżaków, nieodłącznych przyjaciół wszelkich zmian grzybiczych. Objawiają się one charakterystycznie, między innymi poprzez pojawienie się białego nalotu na języku, zwłaszcza w jego tylnej części, uciążliwym pieczeniem i metalicznym posmakiem. Pacjentki, które odnotowały u siebie te niepokojące dolegliwości powinny czym prędzej skontaktować się z lekarzem. Nieleczona grzybica przybiera na sile i przenosi się na inne części naszego organizmu.

Mityczne przeciwwskazania do leczenia zębów w trakcie ciąży

Jest to jedna z najpopularniejszych plotek nie mających żadnych podstaw. Regularne kontrolowanie stanu uzębienia podczas ciąży to priorytet, wpływa bowiem nie tylko na ogólne zdrowie matki, ale również bezpieczeństwo płodu. Występujące podczas niej wahania hormonalne wspomagają w szczególności wszelkie schorzenia związane z przyzębiem. Ich wyjątkowe niebezpieczeństwo przejawia się w obecności towarzyszących bakterii. Bardzo łatwo przenikają one do układu krwionośnego, a za jego pośrednictwem do reszty ustroju. W ten sposób mogą wywołać poważne konsekwencje. Będąc przy nadziei, Pacjentki powinny dobierać gabinety dentystyczne i kliniki kierujące się najwyższymi standardami przeprowadzania leczenia i bezpieczeństwa. Stomatolog świadomy ich stanu dobierze metody leczenia w najlepszy możliwy sposób. Istotne znaczenie ma zastosowanie znieczuleń, ponieważ redukują podczas zabiegu uczucie stresu, który jest bardzo niewskazany dla kobiet w ciąży.

Leczenie przyzębia dobrym przygotowaniem do zajścia w ciążę

Podjęcie decyzji o zajściu w ciążę jest jednym z najważniejszych etapów w życiu kobiety. Ma ona długofalowe skutki obejmujące cały ustrój. Przygotowania do niej powinno się rozpocząć od dokładnego sprawdzenia stanu zdrowia. Nie jest wyjątkiem uzębienie, placówki stomatologiczne o utartej renomie wykonują kompleksową diagnostykę, pozwalającą wykryć wszelkie niebezpieczeństwa związane z jamą ustną. W klinice Dental4You® posiadamy szeroki wachlarz specjalistycznego sprzętu, np. skanera radiowizjograficznego, pozwalającego zmniejszyć ilość promieniowania rentgenowskiego nawet do 90%, zapewniając wysokie bezpieczeństwo. Wszelkie niepokojące zmiany zostaną na miejscu rozpoznane i jak najszybciej wdrożone zostanie odpowiednie leczenie

Higiena zębów to podstawa!

Tutaj znów kłania się ciąża. W jej trakcie spożywamy wiele produktów, mogących mieć szkodliwy wpływ na uzębienie naszych Pacjentek. Z tego powodu zachowanie odpowiedniej higieny jest istotne dla jego zdrowia. Najwięcej uwagi powinno się poświęcać poprawnemu szczotkowaniu zębów, przyjęcie dobrej techniki jest bardzo pomocne, a jeśli chcesz się upewnić, że ta stosowana przez Ciebie jest prawidłowa, zgłoś się do Dental4You®. Nasze profesjonalne higienistki dokładnie pokażą ci, jaką obrać taktykę! Aby dopełnić całego procesu, stosuj płukanki do ust. Pozbędziesz się dzięki nimi niechcianych resztek jedzenia i bakterii, przy okazji odświeżając oddech.

Co możesz teraz zrobić?

Zdrowy uśmiech to bardzo ważny aspekt naszego życia! Ich mocna kondycja to prosta droga do dobrego samopoczucia całego organizmu. Będąc w ciąży lub ją planując, bierz uwagę dobro swojego dziecka, wcześnie podejmując się odpowiednich przeciwdziałań, mogących uchronić was oboje przed chorobami. Nasi doświadczeni eksperci dobiorą najodpowiedniejsze metody rozwiązujące Twoje problemy, w międzyczasie dbając o całkowite bezpieczeństwo. Skontaktować się z nami możesz pod numerem 12 200 51 10 lub 609 777 166, a także wypełniając formularz.