Kobieta w ciąży u dentysty

dodano: 21.02.2018

Czy chore zęby utrudniają zajście ciążę?

Tak, stan naszych zębów ma wpływ na przebieg ciąży i sam poród. Dodatkowo, niedawno udowodniono, że źle wpływa także na zapłodnienie.  Naukowcy z Uniwersytetu w Perth stwierdzili, że zajście w ciąże u kobiet z chorobami zębów może opóźnić się o 2 miesiące. Stąd, zaleca się sprawdzenie stanu zębów przed rozpoczęciem starań o dziecko.

Czy chore dziąsła są zagrożeniem dla płodu?

Niestety tak, stąd też należy regularnie sprawdzać ich stan. Kobieta w ciąży jest szczególnie zagrożona chorobami przyzębia. Hormony wydzielane w organizmie podczas ciąży negatywnie wpływają na dziąsła, dlatego jeżeli zauważy się rozpulchnienie, krwawienie lub poczuje się ból należy udać się niezwłocznie do dentysty. Jama ustna to siedlisko bakterii, które bez trudu mogą przedostać się z chorego przyzębia do krwioobiegu, a potem do płodu.

Czy w ciąży można stosować znieczulenie?

Tak, kobiety w ciąży mogą stosować znieczulenie bez jakichkolwiek konsekwencji. Dodatkowo, powinny zgłaszać się na kontrolę przynajmniej raz na 3 miesiące.

Czy po urodzeniu dziecka można stracić zęby?

Mówi się, że „każde urodzone dziecko to utrata jednego zęba”, jednak to nieprawda. Jeżeli pojawią się takie problemy, to są one wynikiem unikania wizyt u dentysty.

Czy nudności mają wpływ na zdrowie zębów?

Zdecydowanie tak, dlatego trzeba o nie odpowiednio zadbać. Podczas wymiotów do jamy ustnej dostaje się sok żołądkowy, którego składnikiem jest kwas solny. Może on poważnie uszkodzić szkliwo, a zęby staną się podatne na erozje.

Czy dieta kobiety w ciąży wpływa na zęby dziecka?

Tak, ponieważ w 6 tygodniu ciąży pojawiają się pierwsze zawiązki zębów, co oznacza że zanim dziecko przyjdzie na świat, jego organizm wytworzy wiązki wszystkich zębów poza ósemkami. Aby uniknąć problemów z uzębieniem swojego dziecka warto by kobieta w ciąży spożywała tłuste pokarmy mleczne i zielone warzywa liściaste. Należy pamiętać, że o zdrowie dziecka trzeba dbać od samego początku!