Leczenie dolegliwości jamy ustnej – czy zioła zawsze są bezpieczne?

dodano: 24.02.2018

Dobierz odpowiednią metodę leczenia!

Zioła w domowej apteczce będą przydatne w przyrządzaniu naparów, wywarów, płukanek, okładów, kompresów. Pod ręką warto mieć także goździki, które delikatnie żujemy w pyrzypadku bólu zęba – ze względu na silne olejki eteryczne i właściwości antyseptyczne goździki pozwalają na czasowe uśmierzenie bólu. Niewiele osób wie, że w konkretnych sytuacjach zaleca się także stosowanie czystego alkoholu (oczywiście metoda ta nie może być wykorzystywana w przypadku dzieci).

Sprawdzaj datę ważności!

Decydując się na wykonanie naparu do płukania czy przemywania jamy ustnej korzystaj wyłącznie z produktów z zaufanego źródła (apteki, sklepy zielarskie) i zwracaj uwagę na datę ważności produktu. Zioła po terminie nie nadają się do skutecznej terapii. Przygotowując napary czy wywary pamiętajmy, że muszą być one zużyte natychmiast. Tylko świeże produkty posiadają działanie lecznicze. Podczas ich przygotowywania przestrzegajmy zasad higieny.

Uwaga na alergie!

W przypadku dzieci czy alergików zalecane jest zachowanie szczególnej ostrożności. Wiele ziół może wywoływać niepożądane reakcje organizmu. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości przed zastosowaniem danego preparatu skontaktujmy się z lekarzem lub farmaceutą.

Bądź cierpliwy!

Stosowanie mieszanek ziołowych do płukania czy przecierania jamy ustnej wymaga czasu i cierpliwości. Wprawdzie już po pierwszym zabiegu poczujemy ulgę, jednak na długotrwałe efekty będziemy musieli poczekać 1-2 dni. Leczenia takie z pewnością jest bardziej czasochłonne niż zażywanie leków przeciwbólowych, jednak cierpliwość się opłaca!

Pamiętajmy – leczenie doraźne w domu nigdy nie zastąpi wizyty u stomatologa i jego diagnozy. Kiedy tylko będzie to możliwe, umówmy się na wizytę i przygotujmy dla lekarza wykaz produktów, które stosowaliśmy podczas domowej terapii.