Pięć skutecznych sposobów na piękne zęby!

dodano: 24.02.2018

Okazuje się, że tak – i to w kilku prostych krokach! Aby nasze zęby wyglądały lepiej i były zdrowsze konieczne jest trzymanie się kilku reguł. Warto je znać i stosować – z pewnością bardzo szybko zauważymy zmiany, nie tylko w wyglądzie uśmiechu, ale i w naszym samopoczuciu!

1. Szczotkuj zęby przynajmniej dwa razy dziennie, używaj nici dentystycznych, płynów do płukaniaRegularne szczotkowanie zębów jest niezwykle ważne z wielu powodów. Przede wszystkim proces ten pozwala na usunięcie resztek pokarmów z przestrzeni międzyzębowych. Mycie zębów pozwala także na ścieranie osadu nazębnego – jego nawarstwianie skutkuje pojawianiem się kamienia!Szczotkowanie zębów pozwala również na oczyszczenie powierzchni szkliwa i zminimalizowanie ilości szkodliwych bakterii, których nadmierna ilość przyczynia się do zwiększania ryzyka próchnicy!

Zastosowanie nici dentystycznych i płynów do płukania ust doskonale uzupełnia codzienną pielęgnację zębów.

2. Odbywaj regularne wizyty kontrolne u stomatologa!Kontrola naszego uzębienia jest niezwykle ważne – przynajmniej raz w roku powinniśmy zapisać się na wizytę kontrolną, aby sprawdzić, czy na naszych zębach nie pojawiła się próchnica. Taka wizyta to także szansa na zadanie pytań odnośnie techniki szczotkowania, możliwości wybielania zębów, leczenia, etc.

3. Regularnie usuwaj kamień nazębny!Usuwanie kamienia nazębnego wpływa nie tylko na estetykę naszych zębów, ale przede wszystkim na ich zdrowie! Nadmiernie osadzający się kamień nazębny jest często przyczyną chorób przyzębia. Usuwanie kamienia jest całkowicie bezbolesne.

4. Jedz produkty bogate w witaminy i mikroelementy!Odpowiednia dieta jest ważna, aby cały nasz organizm funkcjonował prawidłowo. W przypadku zębów ważne są przede wszystkim produkty zawierające wapń i magnez, ale także fluor (najwięcej tego pierwiastka znajdziemy w klasycznej, granulowanej lub liściastej herbacie). Unikajmy produktów silnie przetworzonych, zawierających wiele cukrów – są one pierwszym krokiem do rozwoju próchnicy!

5. Unikaj produktów spożywczych silnie barwiących!Aby zachować elegancki kolor zębów musimy zrezygnować lub ograniczyć spożywanie produktów silnie barwiących. Zalicza się do nich czerwone wino, buraki, kawę, czarną herbatę. Warto także pamiętać, że regularne palenie tytoniu znacząco wpływa na kolor naszych zębów!